Kékszalag ismét...

A második a dolog, ami foglalkoztat mostanában, leginkább az F20 carbon után. Nem csak amiatt, hogy milyen lesz az átalakított, feltuningolt hajó, hanem mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen mezőny jön össze. Mivel ez egy nyílt Szalag, azaz mindenki indulhat.
Két éve színes többtestű mezőny jött össze, bár a Decision35-ösök hiányoztak. Ezek mellett még ott van egy Ventilo35 is (One d'or Cat eredeti verziója), ami hiányzott a tóról tavaly, illetve egy új típus, az SL33 is, de említhetném a C-class hajóit is. Az AC45-ről nem beszélek, mert nem valószínű, hogy valaki ilyet építtet, a bérlése pedig lehetetlen az AC programot elnézve. Ha ezek közül egy is jön a versenyre, akkor lehetnek nagy meglepetések.
Leginkább az a verzió foglalkoztat, hogy mi lesz, ha erősebb szél fúj. Itt a 12 csomó feletti szelekre gondolok. Egyre többen szállnak át többtestűbe, és egyre inkább rádöbbennek, hogy ez teljesen más játék. Hiába profi valaki egytestűben, többtestűben megáll a tudomány. (Erre a legjobb példa Russel Coutts, aki átadta az Oracle kormányát Bundock-nak, mert nem hozta az eredményeket.)
Ebben a szélben jön ki leginkább a hajókezelés minősége. Nem lennék meglepve, ha lenne pár borulás is.
A másik nagy kérdés számomra, hogy milyen világklasszisok jönnek, és milyen hajóval.


A többtestűek mellett ott vannak a liberák is, amik bizonyos szelekben ismét odaérhetnek az első 10 hely valamelyikére, bár sokat gyorsultak már eddig is olyan többtestűek, akiket 2010-ben még megvertek. Igazából két libera van, ami bizonyos szeleken ismét versenyezhet a többtestű mezőny végével, a Raffica és a Principessa. Bár az utóbbiról olyan sajtóközlemények láttak napvilágot, hogy nem lesz visszaalakítva, ennek ellenére nyár végén ismét trapézzal vitorlázták.


Bízom benne, hogy a kommunikáció jobb lesz, mint idén volt, és már télen elkezdődik újra a Kékszalag-láz, ha máshol nem, a fórumokon, illetve a kekszalag.hu oldalon. A verseny alatti kommunikációról nem is beszélve...