Ponton Kupa 2011

Az elmúlt hétvégén, a Katamarán Bázison, Alsóörsön került megrendezésre a Ponton katamarán kupa F18, M3 és amatőr osztályoknak.





Szombaton halasztással indult a nap, fél három körül hívtak minket vízre, majd egy órával később pedig lőtték az első rajtot.
A szél hol gyengébb, hol erősebb volt. Nagy kérdés volt bennem, hogy hol fogunk végezni. Az első versenyen nagyon gyengén teljesítettünk, a Partnergroup kupán pedig a nagyon gyenge szél miatt szenvedtünk. Hiába nagyobb a hajónk, de jóval nehezebbek is vagyunk a többieknél. Rengeteget vitorláztunk az elmúlt két hónapban, a nyílt napok alkalmával, vagy amikor szponzort vitorláztattunk, de ott voltak azok a bizonyos "5perc múlva leérek, megyünk vízre?" napok is.  Egy biztos volt, amikor már trapézolni kell, akkor biztos, hogy jó a sebességünk.
Nem vártam sokat ettől a versenytől, leginkább arra voltam kíváncsi, hogy mennyit fejlődtünk az utóbbi időben. Az tisztán látszott, hogy egy jó forduló, és egy jó halzolás rengeteget számít. Az utóbbi időben elég sokat faggattam a Nacra-s csapattársakat, főként Janit és Diót, hogy segítsenek megkoreografálni ezeket.
Elég hamar kiderült, hogy sokat lendített rajtunk a sok vitorlázás, nagyon jó volt a sebességünk az F18-hoz képest.


Az első rajtot nagyon jól elkaptuk, második helyen vitorláztunk jobb csapáson vízközép felé. Előttünk, alattunk a Lájerék tornadoval. velük küzdöttünk illetve a Bakonyi-Bereczki párossal, akik szintén F20-al mentek. Érdekes volt, hogy mi kéttrapézon, és rengetegszer egytesten mentünk, míg a többiek inkább kéttesten.
Az első hátszélben fogtuk a mögöttünk levő két hajót, majd ezt megtartva a második hátszélben a Zsombiékra kellett csak koncentrálni, mert Lájerék behúzták a spit a hajó alá. Sajnos itt sikerült egy hatalmas hibát vétenünk, hogy bementünk a pálya közepére, hogy fogjuk a Zsombiékat, ahol nagyon kevés volt a szél. Ezért inkább vissza mentünk a pálya szélére, ahol jobban fújt, bár így nagyon közel kerültek hozzánk. A befutóra kicsit későn halzoltak, így becsúsztunk előttük.
A második futam kész horror volt. Annyira sikerült elszúrni a rajtot, hogy a lövés pillanatában a rajtvonalra merőlegesen álltunk, tolatva...szerencsék annyi volt, hogy a közel egy perces késés miatt tiszta szélben tudtunk rohanni. Annyira, hogy amikor fordultak a Bakonyiék (Zsombiék), akkor már le tudtuk őket keresztezni. Kimentünk megint a víz felé az erősebb szélért, ami megint jó taktikának bizonyult, bár a Lájeréket nem tudtuk lenyomni, nem sokkal egymás után vettük a bóját. A következő horror az első hátszél szakaszban következett, mikor nem akartam bemenni a Lájerék után a pálya tengelye felé, inkább a maradtam a pálya szélén az erősebb szél reményében. Ezzel sikerült azt elérni, hogy túlhúztuk ezt az oldalt, és két trapézzal sem tudtunk spivel menni a kapura. Itt sajnos elment a Lájer, illetve a Bakonyi- Zsombi páros is.
A kreuz szakasz ismét meghozta gyümölcsét, sikerült annyira jól feljönni a második helyre, hogy ismét majdnem együtt vettük a tornadoval a pályajelet. A másik F20 nagyon messze volt, így majdnem csak a Lájerre kellett figyelni. Több dologban is előnyünk volt. Az egyik, hogy sokkal mélyebben tudtunk menni egytesten, nagyon jó sebességgel. A másik előnyünk pedig az volt, hogy gyorsabban mentek a halzik, jó szögre érkezve. Ez a hátszél a halzicsaták jegyében telt, majd a pálya vége felé elengedtük őket, és igazítottunk egyet a víz felé, ami be is jött, hiszen egyszerre mentünk a befutó előtti bójára, nekik halzolniuk kellett, mi viszont sebességgel tudtunk menni, így a félszeles befutón előttük, alattuk voltunk, s kb 3-4 méterrel futottunk be elsőként.
Zsombiék a másik F20-al a harmadik helyen futottak be.
Ez a futam nagyon illett az idei évünkhöz. Ahányszor elszúrtuk a rajtot illetve nagy bakit vétettünk a pályán, akkor biztosan jó eredménnyel zártuk azt a futamot. Passione-val működött, illetve már F20-al is.
Vasárnap reggel fél 11kor volt a rajt, előtte egész kellemes ÉÉK szél fújt, kreuzban egytrapéz, bőszélben masszív egytest, finom ejtésekkel kombinálva. Sajnos nem lett elindítva a futam 10 órakor, hanem volt még egy fél óra halasztás. Már sokkal gyengébb szélben rajtoltunk, ami folyamatosan állt le. Elég gyorsan igazítottunk ismét a víz felé, így sikerült felérnünk másodiknak a kreuzbójához, a Beviz F20 után. Egyből jött utánunk a Hobie 21, majd a másik F20 Zsombiékkal. Lájer kihagyta ezt a mai futamot.




Bőszélben mindenki próbált okos lenni, de hiába. a szél olyannyira elállt, hogy a spik lógtak és alig haladtak a hajók. Ebben a futamban pályarövidítés volt, a második helyen futottunk be a Bakonyi-Bereczki páros után. Amikor megkérdeztük, hogy miért nem lőtték le a futamot, azt az indokot kaptuk, hogy a mezőny eleje még jó szélben jött be (F18-ok, akik 5 perccel előbb rajtoltak).






Összességében jó verseny volt, bár lehetett volna több szél is. A lényeg az, hogy jól éreztük magunkat, vitorláztunk egy jót, és látszik rajtunk, hogy fejlődünk.








További képek: ELSŐ NAP, ELSŐ NAP 2., MÁSODIK NAP, EREDMÉNYHIRDETÉS


Képek: www.mbsailing.hu