A mánia folytatódik

Az elmúlt hétvégére edzést terveztünk Andrással, mivel jó szelet ígért a Windguru.
Pénteken gyors telefonos egyeztetés után már csúsztunk is a vízre az alsóörsi Katamarán bázison.
Nagyon jó kifújt D-DNY-iban két trapézon, egy testen száguldoztunk fel-alá. Vízen volt a másik F20-as is, velük mentünk egy darabig, de mint kiderült, ők a hajófelállítást gyakorolták, így mi inkább egyedül csúsztunk tovább, a sebességre koncentrálva.
Sajnos be kellett látnom, hogy két trapézos szélben a fordulással egyelőre gondjaim vannak, nem csak a ritmusom esik szét az átmenetel közben, hanem nem tudok mit kezdeni a sottal, a kormánnyal, és a trapézzal.
Pár kör után, illetve közel 2 óra vitorlázás után partnak vettük az irány, gyors elpakolás, majd egy kis esti borozgatás.

A szombat reggel szereléssel indult, a leekocsi-sín nem volt az igazi, így egy gyors hátsó "cross-beam" csere, és irány a víz. Hasonlóan kellemes kifújt szél, mint pénteken. Percek alatt felértünk a Dolphin bajnokság pályájához, próbáltuk beazonosítani a hajókat, kicsit nézelődtünk, és mentünk is vissza a bázisra, mert menet közben bejelentkeztek néhányan, akik szívesen kipróbálnák a katamaránozást. Ezután folyamatosan jöttek a hajót próbálni vágyók.
Érdekes reakciókat kaptunk: "...csak azt tudnám, hogy maradt ez ki idáig az életemből..." kijelentés alapozta meg a hangulatot, de volt olyan is, aki azért jött csak ki, mert a család nem hagyta békén, amíg ki nem próbálta. Ez az út "...nem gondoltam volna, hogy ez ilyen jó.....de jóóó..." kijelentésekkel ért véget.
Volt pár nagyon kemény vágatás, főleg mikor egy liberát kreuzban kő keményen lenyomtunk, pedig nem volt erősebb a szél mint 12 csomó.
A napvégén egy kellemes vacsora, majd irány haza pihenni, vasárnapra erős szelet jósolnak.
Az erős szeles fordulásom még mindig nem az igazi, de már kezd alakulni, szinte mindegyik halzolásnál sikerült a jó szöget megtalálni, és egyből gyorsult a hajó.

Vasárnap reggel keleti fújt. Az úton lefelé Alsóörsre folyamatosan néztem a vizet.... néhol egy-egy hab a hullám tetején.... ez nem jó előjel, ebből nem nagyon lesz 4-5-ös déli.
A délelőtt hajópakolással telt, majd átjött az F18-as bajnok páros, és Jani segítségét kértem a fordulásnál. Sikerült jól lekoreografálni, így legalább már agyban megvan a mozdulatsor.
Fél három magasságában jött meg a szél megint, de elég érdekesen, mert a part közelében nem fújt... ez sajnos már az ősz jele, amikor csak nyílt vízen fúj a déli.
Ismét vitorláztatásba torkolt a nap, most viszont ketten mentünk csak. Gábor nagyon hamar ráérzett a dolgokra, és közel két óra vitorlázás után már egész jól ment neki. Felkreuzoltunk Siófok magasságába, és csatlakozva pár F18-ashoz, gennakereztünk vissza az északi parthoz.
Itt érdekes volt látni. jó volt újra kicsit mezőnyben vitorlázni, halzolgatni egymásra.
Gábor is hajtogatta végig, mikor kint állt trapézon, és vágtattunk spivel, hogy "...ez mennyire jóóóóóóóó..."
A fordulás már egész szépen összejött trapézról is a nap végére, bár még nem automatikus, de majd  idővel berögzül ez is.
Jó hétvégét zártunk. Ismét közel 20 emberrel ismertettük meg a katamaránozást, és emellett volt lehetőség edzeni is. Jövő hétvégén PartnerGroup Kupa, jó kis túraverseny, reméljük jó szelünk is lesz hozzá.

Képek hamarosan a Facebook oldalunkon.