Hétvége...

Elég váratlanul alakult ez a hétvége, de az összkép mindenképp pozitív.

Először csak a Turizmus regatta volt betervezve egy Bavaria 32-vel, de csütörtök délután Gabesz barátom rámcsörgött, hogy nincs-e kedvem vele tartani a TBS egykezesen a motorosával, a katamaránosokat kísérve?



Természetesen igent mondtam, és elkezdtem felkészülni az útra. A legfontosabb, a megfelelő ruházat, majd a megfelelő energiaellátás volt, mivel úgy döntöttem, hogy végigközvetítem a katamaránosok versenyét twitteren. minden tartalék- és pótakksit összeszedtem, feltöltöttem és reménykedtem benne, hogy kibírja a verseny végéig.
A péntek reggeli 8 órás találkozó egy gyors kötélfuxolásban végződött, majd a kormányosi értekezletet végighallgatása után vágtázunk Zamárdiba a motorosért.

Pont a rajtra értünk fel Füred elé. A szél folyamatosan erősödő északi volt, a nagyhajók közül páran hibáztak, de a katamaránok szépen megindultak a cső felé.  


A cső után az erősödést követően szépen állt le a szél, és a katamaránok is széthúzódtak. Ekkor volt még bennem egy csöpp kis remény, hogy időben beérünk, és tudok pihenni a másnapi versenyre.
Keszthelyen nagy meglepetésre a Huncat volt a pályajel, innen kellemesen végig lehetett nézni a hajók fordulóját.
Nagyon megörültem, mikor Farky vette elsőnek ezt a pályajelet. Alapból Farky-drukker vagyok, de most az is benne volt a pakliban, hogy a Code8-al ment, ami elég tetszetős hajó a számomra, és bevallom, terveim közt szerepel ilyen hajóra is UllmanSails vitorlákat eladni.
Keszthelyről visszafele megálltunk mi is a Szigligeti-öbölben, naplemente, pihenés a vízen... páratlan élmény...
A nehéz dió ezután jött, a rengeteg árvaszúnyog... Egyszerűen nem tudtunk megállni, mert elleptek folyamatosan. A GPS nyomkövető jó szolgálatot tett, mikor nem találtuk valamelyik hajót a sötétben.
Földvári tankolás után Almádinak vettük az irányt, ahol egy kis alvás is belefért, amíg megérkeztek az első hajók.
Amint elhagyta az utolsó katamarán is a bóját, elindultunk vissza Füredre. A 8 órai érkezés épp ideális volt, egy laza tusolás, majd egy nagyon finom kávé után kezdődhetett is a Turizmus regatta.
Kellemes kis verseny volt, kellemes társasággal. Itt a harmadik helyet sikerült megszereznünk mind a pályaversenyen, mind pedig összetettben.
Itt most elemezhetném a versenyt, a rendezést, de teljesen felesleges. Akiknek szólt ez a verseny, jól érezték magukat, én pedig egy jó versenyen vettem részt, igaz, hullafáradtan, de talán ez is megadta a szépségét.

Ezennel szeretnék gratulálni mindkét verseny résztvevőinek!

A képek ITT érhetőek el.

Képek: mbsailing.hu