Visszatekintés, avagy "Szenvedély" a Bankár kupán

…szeretem ezt a versenyt….nem tudom miért….bár ha jobban belegondolok, minden versenyt szeretek…és mindent, ami hajó….
..nem számítottunk komoly eredményre, inkább a csaták miatt mentünk el….sajnos az elmúlt versenyeken nem túl sok asso volt jelen, így kénytelenek voltunk új vetélytársak után nézni….ilyennek bizonyultak a 70-esek..itt leginkább az Annával alakult ki egyfajta egészséges rivalizálás…erre a versenyre egy kis fore-t is adtunk, mivel a héten minden nap 4-5 órákat voltam vízen kéttestűvel, s ez eléggé lefárasztott….
Már szombaton megkezdtük a ráhangolódást a versenyre..15:00-kor indultunk a THE-ből, pár Annás úriember is csatlakozott hozzánk…nem volt túl sok szél, bár egy kellemes spis menet lett belőle…mikor beértünk a kenesei kikötőbe, elfogott a versenyláz, pulzus a plafonon…bár az utóbbi kicsit más miatt…
a vihar előtt sikerült még a hajót elpakolni, s a Karolinában kikötni egy kis verseny előtti csapatépítésre….
Vasárnap reggel 8:00 no wind…..ez elszomorított….bevallom, úgy gondoltam, hogy erős szélben meg tudjuk verni a Fergeteget, de így nem láttam rá sok esélyt….bár bíztam nagyon a 3 titkos fegyverünkben…
- a helyismeret….megszámlálhatatlan órákat töltöttünk itt vízen s ráadásul egész héten erre a részre jártunk le edzeni, pont emiatt…így nagyjából megvolt, hogy melyik irányú szél, hol, merre, mikor pörög, erősödik, vagy épp gyengül….
- a hajó….pofátlanul jó a sebessége a hajónak, ahogy észrevettük…
- Will…..
Utóbbi kicsit magyarázatra szorul…Will, azaz William Clothier…ő utolsó pillanatban szállt be a csapatba, és amit tudni kell róla, hogy 6 metre yachtban, VB ezüstöt nyert….nagyon könnyen aklimatizálódott a hajón, a csapat kicsit nehezen szokta meg az angol nyelvet a fedélzeten, de 20 perc után nem volt gond senkinek….

A rajt……igen…..a rajt…..erre csak azt mondanám, hogy ezen a versenyen is hoztuk a „show-elemeket”...(eddig mindegyik versenyen csináltunk valamit….a „leghíresebb” a Mihálovics első napja volt, mikor korai rajtosak voltunk, ergo majdnem utolsónak rajtoltunk el, egy nagyon „vicces” vitorla csere Szemes és Révfülöp között, a révfülöpi bójánál borulás a bent maradt backstag miatt, legénység-halászás s ezek után egy abszolút 4. hely…)…szóval…rajt….. sikerült egy kicsit „koccanunk”..no jó, kicsit több volt, mint koccanás, de csak egy pár centis sérülés lett….utána természetesen 720……így megint jó nagy előnyt adtunk a többieknek…

egyértelműen a parthoz közel kellett maradni….nagyon szép pamacskák jöttek, és gyönyörű felpörgések….két forduló után már a cirkálók mögöttünk voltak, s a közelünkben levő Capella folyamatosan maradt le…Gyönyörűen jöttünk fel mindenkire, sajnos a Ganz az utolsó szélcsíkot elkapta s nagyon elment….érdekes volt látni, hogyan surranunk el az apróbb liftek s breeze-ek miatt…a végén sajnos a nyílt víz felől is becsúsztak elénk, ezek közül talán az Equilor fájt a legjobban, de a 70esek mögöttünk, illetve amire nem számítottam, az „egykerekű is”…pedig a keskeny testével, hatalmas vitorláival az ilyen szél fekszik neki…legalábbis tavaly szerette…de jó érzés volt egy felújított hajóval egy másik felújítottat megverni…..
Kellemes vonta után, a kikötőben sikerült még egy kis mosolyt csalnunk az emberek szájára, mikor egy csapattagunk a kikötés során egy jól ütemezett mozdulatsorral csobbant a vízben, ezután az egyéni vizes póló versenyt is sokan értékelték…..
Jó regatta volt... nagyon élveztük a gyenge szél ellenére… azt hiszem, sokat fejlődtünk megint hajókezelésben is s egy új, nagyon profi csapattagra is szert tettünk, ami a jövőben talán még jobban fog gyorsítani minket….