Gondolatok a PartnerGroup Kupáról

Miután nem tudtunk indulni a bajnokságon, mert nem jött össze az M3 osztályban a hat hajó, így elég komoly elvonási tüneteim voltak versenyzés terén, és nagyon vártam már a PartnerGroup Kupát. 
A hétvége felé eléggé összesűrűsödtek a dolgok az új F20 Carbon project miatt, de úgy gondolom, hogy sikerült felkészülni rá.




Az elmúlt két évben eredményeit, beszámolóit elemeztük egy hozzáértővel, így sikerült rájönni, hogy mitől jönnek a jó eredmények, és mitől a rosszak. Ezek sajnos -vagy nem sajnos- mentális hogylétre vezethetőek vissza.
Viszont az elmúlt időszakra ez nem igaz. Katamaránon ülve - vagy épp az oldalán állva - ezeknek a tényezőknek nyoma sincs. talán köszönhető a nagyobb mennyiségű adrenalinnak, annak, hogy jobban oda kell figyelni a hajóvezetésre, taktikára, mert új még nagyon, vagy talán sikerült ezen is dolgozni, hogy ne így legyen...
Nagyon drukkoltam egész héten, hogy jó szelünk legyen, a Windguru is írt nagyon jó DNY-i szeleket, de mint utólag kiderült, ismét tévedett - ahogy az ilyen irányú breezeknél lenni szokott.

Szombat 11 órai rajtot nem a legjobban sikerült elkapnunk, beszorultunk két hajó közé. Az északkeleti szél az elején egy kicsit erősödött, egyszer-egyszer épp sikerült is kiraknunk egy talpra, de délben elkezdett leállni s folyamatosan keletire fordulni. Amíg fújt egy kicsit, addig ebben a néha futtatott kreuzos menetben sikerült tartanunk a lépést a a könnyű csapatokkal, a hobie-macskákkal és az Infusion-ökkel, sőt volt, mikor gyorsabbak is voltunk. Ez egy elég jó fejlődésnek számít nálunk a múltkori versenyhez képest. Ahogy gyengült a szél, úgy folyamatosan jött ki a súlyfölöslegünk, emellett nem a legjobb takkokat húztuk. Almádinál pályarövidítés volt, visszafelé Alsóörsre megint jött egy kis élénkülés, amiben a egész kellemes sebességet sikerült generálnunk gennakerrel. 
Ebben a futamban a kilencedik helyet fogtuk meg a Texel rate alapján.


A vasárnap reggel nagyon feldobott.
7:00 ébresztő...mozognak a levelek...kinézek a teraszon, s mintha lenne szél az öbölben. szuper!
7:35 Alsóörs előtt az útról tisztán látszik, hogy élénkül a szél....de nem a déli, amit ígértek mára, hanem keleti.

Folyamatosan erősödik, rajt előtt húsz perccel még masszív egytalpazás gennakerrel. Rajtot most sikerült jól elkapnunk, mivel a mai nap Füred felé indultunk, így érvényben van a 3 perces szabály a gennaker húzás tekintetében.
Backboardon rajtoltunk, után egyből kihalzoltunk és nagyon ejtett félszélben mentünk a nyílt víz felé. Utólag kiderült, hogy a parti oldal jobban fizet, mert az iránya is más volt, valamint az erőssége is nagyobb volt a szélnek arra felé. Egy ideig voltak kellemes pöffök, és masszív ejtegetések, de ahogy gyengült a szél, kezdtünk hibákat is elkövetni. Bizonyos hajók elénk kerültek, és csak pislogva néztünk egymásra, hogy mit művelünk. Megráztuk magunkat, és szépen meneteltünk előre. A szél folyamatosan gyengült, alig volt már szélcsík a vízen és őszi "pamacsvadászatba" torkolt a verseny.
Közel negyvenszer húztuk le a gennakert, majd mikor sikerült egy kis áramlást, sebességet generálnunk visszahúztuk. A füredi bóját véve kaptunk egy nagyon kellemes szélcsíkot, amivel viszonylag hamar elcsúsztunk az ASE kikötőig, gyönyörűen kikerülve az oldalra billentett, az UV-ben vitorlát napoztató ex-Fergeteget.
Innen megint jött a vadászat, mikor egy kisebb célokat állítottunk fel magunknak, hogy hova is kell eljutni a következő etápban. Lassan, több mint hat óra vitorlázás után végül is befutottunk abszolútban a hatodik helyen. Ez a hat óra kicsit bizarr is lehet, ha belegondolok, hogy reggel milyen jót csúsztunk a gennakerrel, de ha az 1,5 csomós lopakodásra gondolok, akkor viszont nagyon reális. 
Nagyon jó verseny volt, összetettben, a két nap időeredménye illetve annak rate-elése alapján a hatodik helyen végeztünk. Elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, szépen lépegetünk előbbre, ahogy tanuljuk a hajót, illetve a vele való vitorlázást. Az elmúlt időszak hatalmas mennyiségű vízen töltött órák száma hozta a hozzáfűzött reményeket, és igazolta, hogy elengedhetetlen a sok vitorlázás. 


Október elején Ponton kupa, jó kis pályaverseny, reméljük széllel. Addig is minél több edzés.


Képek a versenyről: ITT
(Fotók: mbsailing.hu)