Az F18 VB margójára......

Három héttel ezelőtt zajlott az F18-as VB Füreden. Bevallom, rabul ejtett.
Már régebben kezdődött a katamarán-lázam, a tél folyamán össze is raktam egy F16-osat, hogy elkezdjem tanulni ezt a másfajta vitorlázást.

A facebookon sokat beszélgettem a versenyzőkkel, de nagyon nagy élmény volt élőben azokat látni, akit eddig csak videón. Egy jóbarát révén kaptam akkreditációt mint press-es, de sikerült egy mentőmotorosba kerülnöm, ahonnan végigtweetteltem az egész versenyt.


fotó: Gazdag Kinga

Az első nap első futamai sokkolóak voltak… Beismerem, amikor az első csoport vezető hajói felértek a kreuz-bójához, ujjongtam, ahogy láttam őket leejteni a 7m/s-os szélben. A reakcióm: „ezek állatok”, és hatalmas vigyor. (Kenguru a parton meg is jegyezte, hogy mennyire „kakukk” vagyok.)


fotó: mbsailing.hu

fotó: Mag Andrea

Nagyon jó volt az a hét, rengeteget tanultam mind a hajókról, mind a hajókezelésről, taktikáról is, és ezeket alkalmazva a saját hajómon sokat sikerült gyorsulnom.
A legnagyobb tanulság csütörtökön jött, mikor parti halasztás volt. Hatalmas élmény volt Bundyval, Mischával, és a többi versenyzővel beszélgetni. Nagyon közvetlenek voltak, és minden szemrebbenés nélkül elárulták az apró kis titkokat, adták folyamatosan a tippeket, de nem csak hajókezelésből… Ami nagyon feltűnt, hogy máshogy viselkednek, mint a magyar vitorlázók… A parton nagyon szerények, jó fejek, a vízen viszont kijön belőlük az állat, de nagyon… Erről példát is vehetnének a magyar vitorlázók!
fotó: Mag Andrea

Nagyon jó közösség jött össze, világklasszis vitorlázókkal… Ezek után a Kékszalag előtti hangulat nagyon kiábrándító volt, de felhozhatnám a most véget ért nagyhajós bajnokságot is.
Remélem, sok nemzetközi szintű rendezvény lesz, és lesz kiktől tanulnunk folyamatosan! Nem csak vitorlázást, hanem alázatot, tiszteletet a sport és a sporttársak iránt…